Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, resp. podle vyhlášky č. 442/2006, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup, ve znění vyhlášky č. 416/2008 Sb.
1. podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím:
a) podle § 5 odst. 1 a 2 citovaného zákona a vyhlášky č. 422/2006 Sb. - informace o obci (body 1-17),
b) podle § 5 odst. 3 citovaného zákona - přehled žádostí o poskytnutí informací a přehled informací, které na základě nich byly poskytnuty žadatelům (bod 18),
c) podle § 5 odst. 5 citovaného zákona - veřejně přístupný obsah obcí vedených rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
(bod 19),
2. podle zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů - informace o zpracovávání osobních údajů (bod 20),
3. podle zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy (§ 5 odst. 2, písm. h/) - informace o obecním informačním systému (bod 21),
4. podle zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu neboli stavebního zákona (§ 165 odst. 2) - údaje o vydaném územním plánu, regulačním plánu a místech, kde je možné do této územně plánovací dokumentace a do její dokladové dokumentace nahlížet, zastupitelstvem obce schválená zpráva o uplatňování územního plánu (bod 22).
5. Právni výklad k inventarizaci [pdf]
Obec Chaloupky
Obec Chaloupky byla zřízena ze zákona e. 367/1990 sb. o obcích (obecní zřízení) jako územně samosprávný orgán.
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
Nejvyšším orgánem obce je sedmičlenné zastupitelstvo obce. Rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční a kontrolní. Obec je navenek zastupována starostou, který také dle § 99 odst. 2 zákona o obcích vykonává funkci rady obce. Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Je tvořen starostou, místostarostou a zaměstnanci. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta. Obecní úřad není dělen na odbory. Iniciativními a poradními orgány starosty jsou komise. Obec má pro výkon přenesené působnosti uzavřenou veřejnoprávní smlouvu s městem Hořovice.
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Obecní úřad Chaloupky
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad Chaloupky
4.3 Úřední hodiny
Pondělí 7:30 - 17:00h
Úterý není úřední den
Středa 7:30 - 17:00h
Čtvrtek není úřední den
Pátek není úřední den
4.4 Telefonní čísla
tel.: +420 311 572 364
tel.: +420 724 181 081
4.5 Adresa internetové stránky
http://www.obecchaloupky.cz
4.6 Adresa e-podatelny
ou.chaloupky@obecchaloupky.cz
4.7 Datová schránka
6eyakgs
Česká Spořitelna, a.s. číslo účtu: 0364440349 / 0800
IČ: 00233315
Kód ZUJ: 531251
NUTS: CZ0202531251
Obec není plátce DPH
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
8.2 Rozpočet
8.3 Závěrečný účet obce
8.4 Kontrola hospodaření obce
8.5 Invertarizace majetku
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle tel.: +420 311 572 364
Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta
anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně:
- formulář písemné žádosti můžete doručit:
- elektronicky e-mailem: ou.chaloupky@obecchaloupky.cz
- elektronicky datovou schránkou: 6eyakgs
- poštou na adresu:
Obecní úřad Chaloupky
Chaloupky 117
267 62 pošta Komárov
Ze žádosti musí být patrno, kterému subjektu je určena a kdo ji podal. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle tel.: +420 311 572 364
- elektronicky e-mailem: ou.chaloupky@obecchaloupky.cz
- elektronicky datovou schránkou: 6eyakgs
- poštou na adresu:
Obecní úřad Chaloupky
Chaloupky 117
267 62 pošta Komárov
Opravné prostředky lze podávat písemně:
- osobním podáním na Obecním úřadě
- poštou na adresu:
Obecní úřad Chaloupky
Chaloupky 117
267 62 pošta Komárov
Opravné prostředky proti rozhodnutí, vydaným obecním úradem se podávají ve lhutách a způsobem stanoveným zvláštními předpisy (např. zák. č. 71/1967 Sb., o správním řízení). Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případeě stanoví postup odvolatele pri podání odvolání.
Proti rozhodnutí obecního úradu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace lze podat odvolání ve lhute 15 dnu od doručení rozhodnutí nebo marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (t.j. jestliže obecní úřad neposkytl informaci či nevydal rozhodnutí podle § 15 odst. 1 zák. c. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím).
Podané odvolání se doručuje poštou nebo osobně na Obecní úrad . Odvolací orgán rozhodně o odvolání do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze dále odvolat. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o informaci je přezkoumatelné soudem podle zvláštního zákona. (Občanský soudní řád - zákon č. 99/1963 Sb.,ve znění pozdějších předpisů).
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu a mnoho dalších včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů naleznete zde: Portál Ministerstva vnitra ČR.
Další důležité informace získáte zde: Portál veřejné správy.
Další důležité informace včetně konkrétních životních situací naleznete zde: Portál veřejné správy.
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obec jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři Obecního úřadu.
Ústava České republiky
jímž se stala Listina základních práv a svobod součástí ústavního pořádku České republiky
o obcích
o volbách do zastupitelstev v obcích
o správním řízení
o matrikách
k provedení zákona o matrikách
o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství
o pozemních komunikacích
o evidenci obyvatel a rodných číslech
o požární ochraně
o právu shromažďovacím
- školský zákon
o místních poplatcích
o rozpočtových pravidlech
o živnostenském podnikání
o účetnictví
o ochraně přírody a krajiny
o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a dalších organizacích a orgánech
o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
o ochraně osobních údajů
o správě daní a poplatků
o dani z nemovitostí
o správních poplatcích
kterým se stanoví podrobnější úprava vztahů Policie ČR k orgánům obcí a obecní policii
o ověřování
o jednostranném zvyšování nájemného z bytu
o silniční dopravě
o veřejných zakázkách
kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
- zákoník práce
o ochraně utajovaných skutečností
o ochraně osobních údajů
o odpadech
– Obchodní zákoník
o svobodném přístupu k informacím
prováděcí vyhláška k zákonu o svobodném přístupu k informacím
o součinnosti orgánů státní správy s obcemi
o elektronickém podpisu
14.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky
Nařízení
Předpisy
Řády
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Vzniknou-li při poskytování informací další nutné výdaje, např. zpoplatnění dalšími subjekty, specifické služby, apod., budou tyto výdaje zahrnuty do vyúčtování celkové úhrady.
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
16.1 Vzory licenčních smluv16.2 Výhradní licence
§ 14a zák. č. 106/1999 Sb.
Některá ustanovení o licenční nebo podlicenční smlouvě při poskytování informací
ObÚ jako povinný subjekt dle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen zákon), v souladu s ustanovením § 18 zákona předkládá ke zveřejnění následující údaje, které se týkají jeho činnosti v oblasti poskytování informací v roce 2009, podle zákona č. 106/1999 Sb., v platném znění.
V souladu se zákonem poskytuje ObÚ žadatelům informace na základě jejich žádosti.
Statistika o vyřizovaných žádostech:
Počet podaných žádostí o informace 0
Počet podaných odvolání proti rozhodnutí 0
Počet rozhodnutí o odmítnutí žádosti přezkoumaných soudem 0
Počet řízení o uložení sankcí za nedodržování tohoto zákona 0
V roce 2009 nebyly poskytnuty žádné informace
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
Informační systém Obecního úřadu je vybudován na platformě operačního systému MS Windows. Uživatelské stanice jsou vybaveny operačním systémem MS Windows 7, kancelářským systémem MS Office 2007 a Gordig
Evidence obyvatel | Gordig |
---|---|
Práce a mzdy | Gordig |
Poplatky a daně | Gordig |
Účetnictví a rozpočet | Gordig |
Obecní úřad nevytváří žádné číselníky dle §5 odst. f) zákona číslo 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, v platném znění.
© 2024 Obec Chaloupky;
- prohlášení o přístupnosti; mapa stránek
Created by MM Programming