Povinné informace
Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, resp. podle vyhlášky č. 442/2006, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup, ve znění vyhlášky č. 416/2008 Sb.
1. podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím:
a) podle § 5 odst. 1 a 2 citovaného zákona a vyhlášky č. 422/2006 Sb. - informace o obci (body 1-17),
b) podle § 5 odst. 3 citovaného zákona - přehled žádostí o poskytnutí informací a přehled informací, které na základě nich byly poskytnuty žadatelům (bod 18),
c) podle § 5 odst. 5 citovaného zákona - veřejně přístupný obsah obcí vedených rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
(bod 19),
2. podle zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů - informace o zpracovávání osobních údajů (bod 20),
3. podle zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy (§ 5 odst. 2, písm. h/) - informace o obecním informačním systému (bod 21),
4. podle zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu neboli stavebního zákona (§ 165 odst. 2) - údaje o vydaném územním plánu, regulačním plánu a místech, kde je možné do této územně plánovací dokumentace a do její dokladové dokumentace nahlížet, zastupitelstvem obce schválená zpráva o uplatňování územního plánu (bod 22).
5.
Právni výklad k inventarizaci [pdf]
 
- 1. Oficiální název
- 2. Důvod a způsob založení
- 3. Organizační struktura
- 4. Kontaktní spojení
- 5. Bankovní spojení (číslo účtu)
- 6. Identifikační čísla (IČ, kód ZUJ, NUTS)
- 7. Daňové identifikační číslo (DIČ)
- 8. Dokumenty
- 9. Žádat o informace lze
- 10. Příjem žádostí a dalších podání
- 11. Opravné prostředky
- 12. Formuláře
- 13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
- 14. Předpisy
- 15. Úhrady za poskytování informací
- 16. Licenční smlouvy
- 17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
- 18. Informace poskytnuté žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.
- 19. Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- 20. Informace o zpracovávání osobních údajů
- 21. Informace o obecním informačním systému
- 22. Informace o územním plánu
_________________________________________________________________________________
1. Oficiální název
Obec Chaloupky
_________________________________________________________________________________
2. Důvod a způsob založení
Obec Chaloupky byla zřízena ze zákona e. 367/1990 sb. o obcích (obecní zřízení) jako územně samosprávný orgán.
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
- je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
Obec:
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
_________________________________________________________________________________
3. Organizační struktura
Nejvyšším orgánem obce je sedmičlenné zastupitelstvo obce. Rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční a kontrolní. Obec je navenek zastupována starostou, který také dle § 99 odst. 2 zákona o obcích vykonává funkci rady obce. Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Je tvořen starostou, místostarostou a zaměstnanci. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta. Obecní úřad není dělen na odbory. Iniciativními a poradními orgány starosty jsou komise. Obec má pro výkon přenesené působnosti uzavřenou veřejnoprávní smlouvu s městem Hořovice.
- Zastupitelstvo
- Finanční výbor
- Kontrolní výbor
Organizační složky obce:
_________________________________________________________________________________
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Obecní úřad Chaloupky
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad Chaloupky
4.3 Úřední hodiny
Pondělí 7:30 - 17:00h
Úterý není úřední den
Středa 7:30 - 17:00h
Čtvrtek není úřední den
Pátek není úřední den
4.4 Telefonní čísla
tel.: +420 311 572 364
tel.: +420 724 181 081
4.5 Adresa internetové stránky
http://www.obecchaloupky.cz
4.6 Adresa e-podatelny
ou.chaloupky@obecchaloupky.cz
4.7 Datová schránka
6eyakgs
_________________________________________________________________________________
5. Bankovní spojení (číslo účtu)
Česká Spořitelna, a.s. číslo účtu: 0364440349 / 0800
_________________________________________________________________________________
6. Identifikační čísla (IČ, kód ZUJ, NUTS)
IČ: 00233315
Kód ZUJ: 531251
NUTS: CZ0202531251
_________________________________________________________________________________
7. Daňové identifikační číslo (DIČ)
Obec není plátce DPH
_________________________________________________________________________________
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
8.2 Rozpočet
8.3 Závěrečný účet obce
- Závěrečný účet obce 2020 [pdf]
8.4 Kontrola hospodaření obce
8.5 Invertarizace majetku
- Invertarizace majetku [pdf]
_________________________________________________________________________________
9. Žádat o informace lze:
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle tel.: +420 311 572 364
Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta
anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně:
- formulář písemné žádosti můžete doručit:
- elektronicky e-mailem: ou.chaloupky@obecchaloupky.cz
- elektronicky datovou schránkou: 6eyakgs
- poštou na adresu:
-
Obecní úřad Chaloupky
-
Chaloupky 117
-
267 62 pošta Komárov
Ze žádosti musí být patrno, kterému subjektu je určena a kdo ji podal. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.
_________________________________________________________________________________
10. Příjem žádostí a dalších podání
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle tel.: +420 311 572 364
- elektronicky e-mailem: ou.chaloupky@obecchaloupky.cz
- elektronicky datovou schránkou: 6eyakgs
- poštou na adresu:
-
Obecní úřad Chaloupky
-
Chaloupky 117
-
267 62 pošta Komárov
_________________________________________________________________________________
11. Opravné prostředky
Opravné prostředky lze podávat písemně:
- osobním podáním na Obecním úřadě
- poštou na adresu:
-
Obecní úřad Chaloupky
-
Chaloupky 117
-
267 62 pošta Komárov
Opravné prostředky proti rozhodnutí, vydaným obecním úradem se podávají ve lhutách a způsobem stanoveným zvláštními předpisy (např. zák. č. 71/1967 Sb., o správním řízení). Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případeě stanoví postup odvolatele pri podání odvolání.
Proti rozhodnutí obecního úradu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace lze podat odvolání ve lhute 15 dnu od doručení rozhodnutí nebo marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (t.j. jestliže obecní úřad neposkytl informaci či nevydal rozhodnutí podle § 15 odst. 1 zák. c. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím).
Podané odvolání se doručuje poštou nebo osobně na Obecní úrad . Odvolací orgán rozhodně o odvolání do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze dále odvolat. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o informaci je přezkoumatelné soudem podle zvláštního zákona. (Občanský soudní řád - zákon č. 99/1963 Sb.,ve znění pozdějších předpisů).
_________________________________________________________________________________
12. Formuláře
- Formuláře [pdf]
_________________________________________________________________________________
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu a mnoho dalších včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů naleznete zde: Portál Ministerstva vnitra ČR.
Další důležité informace získáte zde: Portál veřejné správy.
Další důležité informace včetně konkrétních životních situací naleznete zde: Portál veřejné správy.
_________________________________________________________________________________
14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obec jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři Obecního úřadu.
-
- ústavní zák.č.1/1993 Sb.,
- Ústava České republiky
-
- usnesení č. 2/1993 Sb.,
- jímž se stala Listina základních práv a svobod součástí ústavního pořádku České republiky
-
- zák. č. 128/2000 Sb.
- o obcích
-
- zák. č. 152/1994 Sb.
- o volbách do zastupitelstev v obcích
-
- zák. č. 500/2004 Sb.
- o správním řízení
-
- zák. č. 301/2000 Sb.
- o matrikách
-
- vyhl. č. 207/2001 Sb.
- k provedení zákona o matrikách
-
- zák. č. 326/2000 Sb.
- o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství
-
- zák. č. 13/1997 Sb.
- o pozemních komunikacích
-
- zák. č. 133/2000 Sb.
- o evidenci obyvatel a rodných číslech
-
- zák. č. 133/1985 Sb.
- o požární ochraně
-
- zák. č. 84/1990 Sb.
- o právu shromažďovacím
-
- zák. č. 561/2004 Sb.
- - školský zákon
-
- zák. č. 565/1990 Sb.
- o místních poplatcích
-
- zák. č. 218/2000 Sb.
- o rozpočtových pravidlech
-
- zák. č. 455/1991 Sb.
- o živnostenském podnikání
-
- zák. č. 563/1991 Sb.
- o účetnictví
-
- zák. č. 114/1992 Sb.
- o ochraně přírody a krajiny
-
- zák. č. 143/1992 Sb.
- o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a dalších organizacích a orgánech
-
- zák. č. 37/2003 Sb.
- o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
-
- zák. č. 101/2000 Sb.
- o ochraně osobních údajů
-
- zák. č. 337/1992 Sb.
- o správě daní a poplatků
-
- zák. č. 337/1992 Sb.
- o dani z nemovitostí
-
- zák. č. 634/2004 Sb.
- o správních poplatcích
-
- vl. nař. č. 397/1992 Sb.,
- kterým se stanoví podrobnější úprava vztahů Policie ČR k orgánům obcí a obecní policii
-
- zák. č. 21/2006 Sb,
- o ověřování
-
- zák. č. 107/2006 Sb.
- o jednostranném zvyšování nájemného z bytu
-
- zák. č. 111/1994 Sb.
- o silniční dopravě
-
- zák. č. 137/2006 Sb.
- o veřejných zakázkách
-
- vyhl. č. 231/1996 Sb.,
- kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
-
- zák. č. 262/2006 Sb.
- - zákoník práce
-
- zák. č. 412/2005 Sb.
- o ochraně utajovaných skutečností
-
- zák. č. 101/2000 Sb.
- o ochraně osobních údajů
-
- zák. č. 185/2001 Sb.
- o odpadech
-
- zák. 513/1991 Sb.
- – Obchodní zákoník
-
- zák. č. 106/1999 Sb.
- o svobodném přístupu k informacím
-
- vyhl. č. 442/2006 Sb.,
- prováděcí vyhláška k zákonu o svobodném přístupu k informacím
-
- vl. nař. č. 364/1999 Sb.
- o součinnosti orgánů státní správy s obcemi
-
- zák. č. 227/2000 Sb.
- o elektronickém podpisu
14.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky
Nařízení
Předpisy
Řády
_________________________________________________________________________________
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Vzniknou-li při poskytování informací další nutné výdaje, např. zpoplatnění dalšími subjekty, specifické služby, apod., budou tyto výdaje zahrnuty do vyúčtování celkové úhrady.
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
_________________________________________________________________________________
16. Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
16.2 Výhradní licence
§ 14a zák. č. 106/1999 Sb.
Některá ustanovení o licenční nebo podlicenční smlouvě při poskytování informací
- Má-li být informace, která je předmětem ochrany práva autorského2b), poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy a majetková práva k předmětu ochrany práva autorského vykonává povinný subjekt, který není uveden v § 11 odst. 5, postupuje se ve věcech neupravených tímto zákonem podle autorského zákona2b).
- Odměna za oprávnění informaci užít nesmí být vyšší než úhrada podle § 17, nestanoví-li jinak zvláštní právní předpis nebo licenční smlouva mezi povinným subjektem a tím, kdo právo nakládat s předmětem práva autorského na povinný subjekt převedl.
- Podmínky poskytnutí informace v licenční nebo podlicenční smlouvě (dále jen „licenční smlouva“) musí umožňovat další užití informace žadatelem v souladu se žádostí, pokud tento zákon nestanoví jinak. Licence nebo podlicence (dále jen „licence“) se poskytuje jako nevýhradní, s výjimkou případů podle odstavce 4.
- Povinný subjekt může poskytnout výhradní licenci pouze tehdy, je-li výhradní licence pro další šíření poskytované informace nezbytná a je-li to ve veřejném zájmu. Poskytne-li povinný subjekt výhradní licenci podle věty první, přezkoumá alespoň každé 3 roky trvání důvodů, na základě kterých byla výhradní licence poskytnuta.
- Povinný subjekt zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup vzor licenční smlouvy, která může být žadatelem přizpůsobena konkrétní žádosti a použita jako návrh na uzavření licenční smlouvy.
- Na ustanovení licenčních smluv uzavřených při poskytování informací podle tohoto zákona se nevztahuje ochrana obchodního tajemství
_________________________________________________________________________________
17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
ObÚ jako povinný subjekt dle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen zákon), v souladu s ustanovením § 18 zákona předkládá ke zveřejnění následující údaje, které se týkají jeho činnosti v oblasti poskytování informací v roce 2009, podle zákona č. 106/1999 Sb., v platném znění.
V souladu se zákonem poskytuje ObÚ žadatelům informace na základě jejich žádosti.
Statistika o vyřizovaných žádostech:
Počet podaných žádostí o informace 0
Počet podaných odvolání proti rozhodnutí 0
Počet rozhodnutí o odmítnutí žádosti přezkoumaných soudem 0
Počet řízení o uložení sankcí za nedodržování tohoto zákona 0
_________________________________________________________________________________
18. Informace poskytnuté žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
V roce 2009 nebyly poskytnuty žádné informace
_________________________________________________________________________________
19. Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Živnostenský rejstřík
_________________________________________________________________________________
20. Informace o zpracovávání osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
- Evidenci čtenářů obecní knihovny
_________________________________________________________________________________
21. Informace o obecním informačním systému
Informační systém Obecního úřadu je vybudován na platformě operačního systému MS Windows. Uživatelské stanice jsou vybaveny operačním systémem MS Windows 7, kancelářským systémem MS Office 2007 a Gordig
Přehled aplikačního software užívaného v rámci Obecního úřadu
Evidence obyvatel | Gordig | |
Práce a mzdy | Gordig | |
Poplatky a daně | Gordig | |
Účetnictví a rozpočet | Gordig |
Prohlášení
Obecní úřad nevytváří žádné číselníky dle §5 odst. f) zákona číslo 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, v platném znění.
_________________________________________________________________________________
22. Informace o územním plánu
- Základní členění [PDF]
- Hlavní výkres [PDF]
- Doprava [PDF]
- Vodní hospodářství [PDF]
- Energetika [PDF]
- Výkres VPS [PDF]
- Koordinační výkres [PDF]
- Širší vztahy [PDF]
- Výkres ZPF [PDF]
- Textová část I. [PDF]
- Textová část II. – Odůvodnění [PDF]